Znáte poradnu, která zná odpověď na každou otázku? Zapamatujte si www.poradte.cz Určitě se vám bude hodit.
Leky na hubnuti

Jak mohu zhubnout?

7. prosinec 2016 | 15.16 | rubrika: Atkinsova dieta

V posledních letech medicína udělala obrovský pokrok v oblasti hubnutí, a co až do nedávné doby by mohlo být dosaženo jen díky přísné dietě a tvrdému tréninku, dnes to můžete dosáhnout s bezpečnými a efektivními potravinových doplňků. Rekordmani v průběhu prvního měsíce by mohly přijít až o deset kilogramů. A to nejsou ojedinělé případy. Tisíce lidí již se přesvědčila, jak rychle a efektivně můžete spalovat tuk

žádné komentáře | přidat komentář

Účinné hubnutí Diety a cvičení

7. prosinec 2016 | 10.45 | rubrika: první rubrika

Dieta musí být pečlivě dávkována, vyvážena a obsahovat všechny potřebné výživové složky, navíc v příslušném množství na celý den. Diety nejsou ničím jiným než návratem ke stavu před získáním nadváhy, stavu správných výživových návyků, rychlé přeměny metabolismu bez metabolických šoků. Jak tedy rychle zhubnout? Jíst všechno, jakkoliv by to nepůsobilo divně ve vztahu k pojmu "diety", protože naše tělo potřebuje všechno: cukry, tuky a bílkoviny. Ty poslední nejvíce, protože, jak mu je nedodáme, např. během hladovění, sáhne pro bílkoviny obsažené ve svalech místo pro tuky.


Proto nestojí za to věřit účinnosti hladových diet při nichž sice ztrácíme váhu, ale na úkor svalů a nikoliv tuku. Tuky organismus spotřebovává při fyzické námaze. Během vstřebávání bílkovin, na příklad když sníme teplý oběd s kotletou, cítíme teplo ne proto, že jsme snědli teplé jídlo, ale kvůli termogenezi vyvolané trávením bílkovin. Pociťujeme ji jako lehce zvýšenou teplotu, teplo které cítíme v obličeji. Přesně v tom okamžiku tělo spaluje bílkoviny. Určitě si pomyslíte jestli je možné jíst jen maso a čekat na efekt? Můžete, ale také Vaše játra a ledviny mají svoji výdrž a při bílkovinné dietě je silně přetěžujete.

Při hubnutí dává nejlepší výsledky ranní gymnastika. Proč? Protože rychle spotřebujeme energetické zásoby našeho organismu a naše tělo, které potřebuje energii při námaze, samo sáhne pro tuky. Ty při spalování uvolňují nejvíce energie, ale náš organismus potřebuje k životu bílkoviny. Proto náš organismus, když hladoví, sahá právě do svalů.

Proto si musíme dávat pozor na "hladové diety", které nejsou zdravou formou hubnutí, protože v jejich důsledku se nám zeslabují svaly, zatímco tuky se mají docela dobře. Těžko si ostatně můžeme představit, že by během hladovky byl možný růst svalů. Při snižování váhy největší účinek z doporučovaných cvičení mají jízda na kole a běhání, ale vítány jsou všechny druhy cvičení: posilování pomáhá růstu svalů, námaha spaluje tuky a posiluje srdce, strečink regeneruje svaly a resetuje nervový systém.

žádné komentáře | přidat komentář

Jak rychle zhubnout?

25. listopad 2016 | 09.02 | rubrika: Atkinsova dieta

Jak rychle zhubnout, aniž riskujete škody v organismu, jaké mohou vyvolat tabletky, přísné diety nebo přípravky na pročišťování? Účinné hubnutí je takové, které působí pomalu, bez nechtěných změn v organismu, jež by dlouhodobě škodily a oslabovaly organismus místo aby ho posilovaly. Posílený organismus pravidelně tráví a správně proměňuje látky. Změny metabolismu, které často vyvoláváme pro naše lepší sebevědomí, škodí a dlouhodobě vedou k jo-jo efektu a nežádoucím reakcím našeho těla jako je průjem.

Diety nám pomáhají hubnout, ale musíme si pamatovat, že taková dieta musí být zdravá a dodávat všechny potřebné složky pro každodenní činnosti. Hubnoucí pilulky bez receptu jsou dalším věčným tématem, které zpochybňují smysl hubnutí. Končí to obyčejně tím, že spolykáme pilulky a konec.
Chtěli jsme Vám dokázat, že dieta není předpisem na okamžité shození pár kilo, ale jde o obnovení správného stavu v organismu a znovuzískání dobrých stravovacích návyků. Když to dokážeme, nebudeme už potřebovat žádné tabletky.

Nadváha a otylost jsou nemocemi současnosti. Neexistují jednoduché recepty na rychlé zhubnutí. Je to složitý proces naší fyziologie, k němuž je třeba také přistoupit v několika etapách. Musíme si pamatovat, že všechno začíná v naší hlavě.

V nás samých spočívá síla mobilizovat se k hubnutí. Příčinou všeho je často opomíjená etapa rozhodování. Když se pevně rozhodneme zhubnout, tak jsme také častěji odhodláni dovést celý proces do konce. Nadváha a redukce nadváhy jsou přibližně to samé jako když přestáváme kouřit. Pojídání nezdravých věcí je jako zlozvyk. Postačí na úrovni psychologie k tomu přistoupit tímto způsobem a máme polovinu úspěchu. Stejně jako když chceme přestat kouřit nám postačí trocha odhodlání a práce na sobě.
Mobilizace k takovémuto omezení nemusí být dlouhodobě příliš obtížná. Hlavní je v principu získat zdravé stravovací návyky a nedržet se přísné diety, která by nedodávala tělu všechny potřebné prvky a jen umožňovala naše přetrvávání během dne.

žádné komentáře | přidat komentář

Kodaňská dieta

24. listopad 2016 | 10.00 | rubrika: první rubrika

Je to velmi přísná dieta s podrobným předem určeným plánem výživy na 13 dní. Aby byla účinná, musíte se přísně držet plánu a nesmíte si dovolit žádné odchylky. Jídelníček se skládá ze třech pokrmů a zakládá se především na libovém masu, zelenině, vejcích a kávě. K dochucování potrav nesmíte užívat sůl, ale můžete libovolně používat čerstvé a sušené bylinky. Kromě toho mimořádně podstatné je pití alespoň dvou litrů denně vody a ranní kávy, která je jediným zdrojem energie pro první část dne.

Jeden z možných jídelníčků pro celou dietu:
 

1. a 8. den

śniadanie: filiżanka kawy z jedną łyżeczką cukru
lunch: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor
obiad: befsztyk wołowy (ok. 200g), kilka liści sałaty z olejem i cytryną
 

2. a 9. den

snídaně: šálek kávy s jednou lžičkou cukru
oběd: hovězí biftek (kolem 200 gramů), několik listů salátu s olejem a citrónem, čerstvé ovoce
večeře: velký plátek libové šunky, 2-3 sklenice přírodního jogurtu

3. a 10. den
snídaně: šálek kávy s jednou lžičkou cukru
oběd: sklenice vařeného špenátu, rajče, čerstvé ovoce
večeře: velký plátek libové šunky, 2-3 sklenice přírodního jogurtu

4. a 11. den
snídaně: šálek kávy s jednou lžičkou cukru
oběd: kolem 100 gramů nízkotučného tvarohu, jedna nastrouhaná mrkev, 2 vejce natvrdo
večeře: ovocný salát, 2-3 sklenice přírodního jogurtu

5. a 12. den
snídaně: velká strouhaná mrkev s citrónem
oběd: velká porce kolem 100 gramů nízkotučného tvarohu, jedna nastrouhaná mrkev, 2 vejce natvrdo
večeře: hovězí biftek (kolem 200 gramů), několik růžiček vařené brokolice a několik listů salátu

6. a 13. den
snídaně: šálek kávy s jednou lžičkou cukru, topinka
oběd: menší kuře (kolem 700 gramů), několik listů salátu s olejem a citrónem
večeře: 2 vejce natvrdo, velká strouhaná mrkev

7. den
snídaně: šálek čaje bez cukru
oběd: kousek libového grilovaného masa
večeře: nic

Přednosti:

  • velmi velký úbytek váhy (až několik kilogramů) ve velmi krátkém čase.


Nedostatky:

  • velmi omezující a chudý jídelníček nedodávající mnoho složek nezbytných pro organismus,,
  • nevyhnutelný jo-jo efekt,
  • není vhodná pro osoby s aktivnějším způsobem života (nedodává potřebné množství energie).

Kodaňská dieta je velmi omezující kúra, jíž má smysl užít jen tehdy, když nám záleží na dočasné ztrátě kilogramů. Vzhledem k velice omezenému jídelníčku je jo-jo efekt nevyhnutelný. Navíc tuto dietu nesmí užívat lidé s organismem oslabeným nemocí nebo dokonce i stresem. Každý, kdo se rozhodne projít touto kúrou, se musí nejprve poradit se svým lékařem, protože její užívání může pro některý organismus mít plno následků. Dieta se také nesmí užívat déle než 13 dní, protože může vést k vyčerpání pro nedostatek energie a nejdůležitějších složek výživy.

Související články

žádné komentáře | přidat komentář

Atkinsova dieta

23. listopad 2016 | 09.05 | rubrika: Atkinsova dieta

Základní zásadou této diety je tvrzení "jezte tuk a ztratíte tuk" Spočívá v tom, že dodáváte organismu velmi vysoké množství tuků a bílkovin při současném omezení sacharidů na minimum. Zásady této diety vyplývají z přesvědčení, že se netloustne prostřednictvím tuků, nýbrž cukrů a omezení sacharidů má přinutit organismus ke spalování tuků. Dieta ovlivňuje způsob činnosti látkové přeměny a okyseluje krev, což výsledně vede k menšímu pocitu hladu.


Atkinsova dieta se stejně jako Dukanova dieta skládá ze čtyřech fází.

1. Přípravná fáze.
Jde o nejvíce omezující fázi celé diety. Jejím cílem je "naprogramovat" organismus, aby spaloval tuky místo sacharidů. Proto se při ní omezuje příjem sacharidů na maximálně 20 gramů denně. Doporučuje se jíst buď 3 větší nebo 4-5 menších pokrmů během dne. Během této fáze dochází k nejrychlejšímu úbytku kilogramů. Tato etapa trvá dva týdny.

Je dovoleno jíst:

  • - produkty bohaté na bílkoviny: maso (všechny druhy), plody moře, vejce,
  • - produkty bohaté na tuky: máslo, olej, olivový olej, majonéza,
  • - zeleninu s nízkým obsahem sacharidů (především zelenou listovou),
  • - doplňky (denně): citrónová šťáva, olivy, šlehaná smetana nebo smetana do kávy bez cukru.

Produkty zabronione:

  • - cukr,
  • - pečivo,
  • - těstoviny,
  • - ovoce,
  • - zeleninu s bohatým obsahem škrobu,
  • - kofein.


2. Fáze další ztráty váhy.
V této etapě dochází k postupnému dodávání sacharidů do denního jídelníčku (5 gramů týdně). Tato fáze trvá dokud Vám do zamýšlené váhy zbývá 2-5 kilogramů. Pro dosažení maximálního efektu je třeba pravidelně kontrolovat svoji hmotnost. Pokud nové produkty nebo jejich zvýšené množství působí přibrání na váze nebo zvyšují chuť k jídlu, je třeba se jich vzdát.

Produkty přípustné v této fázi zůstávají stejné, k nimž můžete postupně dodávat:
- ovoce,
- bílé sýry,
- zeleninu obsahující škrob,
- luštěniny.


3. Fáze před udržováním váhy.
Tato etapa se málo liší od předchozí. Pořád jíte produkty dovolené v předchozích fázích a dále zavádíme do naší diety více sacharidů (kolem 10 gramů týdně).

4. Fáze udržování váhy.

Úkolem této etapy je udržování dosažené váhy v dalších letech. Každý si musí přizpůsobit množství přijímaných sacharidů pro svůj organismus (má to být hodnota v rozmezí 25 a 90 gramů denně) tak, aby nepůsobily přibírání na váze. Pro jistotu je třeba jednou týdně kontrolovat svoji váhu. Dobře vyvážená dieta způsobí, že neztloustnete více jak 2 kilogramy. Kromě toho máte pravidelně cvičit a pít nejméně 2 litry vody denně.

Přednosti Atkinsovy diety:

  • rychlé, viditelné výsledky,
  • nevyžaduje počítání kalorií ani kontrolování glykemického indexu produktů.


Nedostatky Atkinsovy diety:

  • velké množství přijímaných tuků a bílkoviny může způsobit problémy z cholesterolem, může vést k skleróze a dlouhodobě až k infarktu a vážným poruchám srdce,
  • může vést ke vzniku jo-jo efektu.


Stejně jako Dukanova dieta také Atkinsova dieta vyvolává hodně kontroverzí. Zdůrazňují se její možné negativní důsledky pro zdraví i to, že nezajišťuje organismu dostatečné množství sacharidů. Tato dieta také není pro každého, pokud jde o kulinární záliby. Ne všichni chtějí rádi konzumovat tak velké množství masa. Nejdůležitější je, a před jejím případným začátkem se poradit s lékařem, který zjistí jestli taková kúra je pro Vás vhodná a neohrožuje Vaše zdraví.

žádné komentáře | přidat komentář

Dukanova dieta

22. listopad 2016 | 11.30 | rubrika: první rubrika

Proteinová dieta Pierre Dukana, nazývaná obecně Dukanovou dietou, je v poslední době neoblíbenější dietou o níž je nejvíce slyšet. Její sláva má ale dvě stránky. Na jedné straně jsou to viditelné výsledky v poměrně krátké době, z druhé strany nejistota o jejích dopadech na organismus a zdravotní stav jak během kúry, tak po jejím skončení. Dieta se skládá ze čtyř etap během nichž smíte jíst pouze předem určené produkty. Změna pořadí etap nebo přidání na jídelníček "nepředepsaných" produktů mají za následek neúspěch diety, kterou pro dosažení vytčených cílů musíte tehdy začít znovu od počátku.

Dále Vám představíme čtyři etapy diety a charakterizujeme každou z nich.

1. útočná fáze

První etapa, nazývaná proteinovou, trvá až 10 dní. Její délka závisí na tom, kolik kilogramů byste chtěly shodit na počátku diety. Během této fáze jsou výsledky velmi rychle viditelné, což má zvětšit motivaci hubnoucích k další práci.

Jídelníček první fáze se zakládá především na libovém mase a mléčných výrobcích. Na příklad přípustné jsou:

  • libové maso (vepřové, telecí, konina, drůbež mimo husy a kachny),
  • libové uzeniny (šunky o obsahu tuku do 4%),
  • nízkotučné mléčné výrobky (přírodní jogurty, odtučněný tvaroh, homogenizované sýry; ovocné jogurty maximálně dvakrát denně),
  • ryby (mj. tuňák, losos, okoun, pstruh, sardinky, konzervované ryby ve vlastní šťávě),
  • plody moře (mj. krevety, humři, ústřice, krabi),
  • vejce,
  • nápoje (minimálně 1,5 litru denně, voda, čaj, káva, šťávy),
  • doplňky (koření, ocet, cibule, petržel, česnek, bylinky, nízkotučné mléko, sladidlo).

2. Střídavá fáze
Tato fáze spočívá ve střídání jídelníčku z první etapy (proteinové) a stejného jídelníčku rozšířeného o zeleninu (fáze proteinovo-zeleninová). Každý z těchto jídelníčků užíváte pět dní. Druhá fáze trvá do chvíle, kdy dosáhneme zamýšlenou váhu, může tedy trvat až několik měsíců.
Do proteinovo-zeleninového menu doplňujete k jídelníčku z první fáze v první řadě rajčata, okurky, salát, chřest a rovněž špenát, zelí, mrkev, papriku, ředkvičky, červenou řepu a celer. Můžete také konzumovat houby.

3. Upevňující fáze
To je zvlášť důležitá etapa diety, která pomáhá zachovat váhu, upevnit správné výživové návyky a uniknout jo-jo efektu. Její délka závisí od množství shozených kilogramů, kdy počítáme deset dní na jeden kilogram. Dosavadní jídelníček můžete rozšířit o : celozrnný chléb (do 2 krajíců denně), brambory/těstoviny/ rýži (jeden z těchto produktů až dvakrát týdně), sýr (několik plátků denně), a ovoce (kromě banánů, třešní a vinných hroznů, tedy ovoce obsahujícího velké množství cukrů).

4. Fáze stabilizace
Tato fáza se může stát Vaším způsobem hubnutí dokonce až do konce života. V této etapě konzumujete již libovolně vybrané produkty (kromě sladkostí a cukru dodávaného do nápojů) s tím, že jednou týdně používáte jídelníček z první útočné fáze. Také v ostatní dny je třeba pamatovat, abyste do snídaně zahrnuli produkty bohaté na bílkoviny (tvaroh, jogurt, vejce).

Když už známe zásady této diety, můžeme přejít k jejím silným a slabým stránkám.

Přednosti Dukanovy diety:

  • rychlá ztráta kilogramů,
  • první týdny se jídelníček zdá bohatý,
  • dlouhodobé efekty.


Vady Dukanovy diety:

  • nedodává organismu všechny potřebné složky,
  • může vyvolat hormonální změny u žen,
  • nedostatek vlákniny může vést k zácpě,
  • u někoho může způsobit problémy s ledvinami a s játry.


Dukanova dieta má stejně příznivců jako odpůrců. Přestože si řada osob stěžovala na různé problémy při jejím užívání dosud nebyly ještě provedeny rozhodující výzkumy. V tuto chvíli to ostatně ještě není možné. Protože jde o poměrně "mladou" dietu nelze předvídat, jaký bude mít vliv na organismus lidí, kteří ji dnes užívají, za pár nebo několik desítek let. Skupina jejích příznivců se však stále zvětšuje a jak se zdá výsledky pro ně mají větší význam než případná možnost zdravotních problémů.

žádné komentáře | přidat komentář

Novinka podporující hubnutí?

22. listopad 2016 | 08.52 | rubrika: první rubrika

Zelená káva, stejně jako v případě tradiční, pražené kávy, vyvolává různé názory v medicině. Co právě je a zda jí opravdu můžeme pojmenovat za další revoluční novinku pokud jde o hubnutí?

Zkusíme vysvětlit co nejpřesněji jak to opravdu je.
 
Green Coffee Lida

Původ zelené kávy je stejný jako v případě její černé sestry. V obou případech se jedná o zrna kávovníků, které – v případě zelené kávy - nebyly pražené ani fermentované. Kvůli tomu v zelených kávových zrnech neproběhl proces pyrolýzy (tj. degradace), její chuť není tak hořká jako v případě černé kávy, ale je více kyselá. Zelená káva není aromatická, co může překážet kávovým gurmánům, nemá také charakteristickou pro praženou kávu hnědou barvu. Obsah kofeinu je v obou případech stejný.

Zelená káva Lida versus hubnutí

Hubnoucí vlastnosti zelené kávy objevili američtí vědci z San Antonio a Santa Margarita. V průběhu dvou měsíců pozorovali dvě skupiny pacientů, první skupina pravidelně užívala výtažek ze zelených kávových zrn, druhá užívala placebo. Po ukončení experimentu bylo zjištěno, že lidé z první skupiny zhubli průměrně o 3 kg navíc, přičemž je nutno sdělit, že všichni používali dietu 1200 kcal. Čím to bylo způsobeno?

Výzkumy vlastností zelené kávy prokázaly jednou z možných odpovědi na tuto otázku. Zelená káva obsahuje chlorogenovou kyselinu (CGA), důležitou složku při metabolismu rostlin a silný antioxidant. Přičemž, co odhalili asijští vědci, klíčová není samotná kyselina, ale způsob její reakce s kofeinem. Jejích vzájemné působení hodně snižuje vstřebávaní cukru v těle a jeho ukládání v formě tuku. Díky tomu pravidelní užívání zelené kávy může omezit tukovou tkáň dokonce o 15-30%.

Nejen hubnutí

Jak bylo zdůrazněno v dalších studiích, chlorogenová kyselina má také další výhody. Má silné baktericidní vlastností a ve spojení s kofeinem podporuje očišťování těla od toxinů. Někteří vědci také dokazují, že v některých případech snižuje riziko onemocnění cukrovkou, potlačuje riziko výskytu žlučových kamenů u mužů, dokonce může zmenšit celulitidu.

žádné komentáře | přidat komentář

Jak zhubnout

21. listopad 2016 | 14.19 | rubrika: první rubrika

Musíte změnit své špatné stravovací návyky a začít sportovat. Nicméně, pokud jste osoba, která si nemůže dovolit změny v životě a vyčerpávající cvičení to máme pro vas velmi dobrou zprávu.

V posledních letech medicína udělala obrovský pokrok v oblasti hubnutí, a co až do nedávné doby by mohlo být dosaženo jen díky přísné dietě a tvrdému tréninku, dnes to můžete dosáhnout s bezpečnými a efektivními potravinových doplňků. Rekordmani v průběhu prvního měsíce by mohly přijít až o deset kilogramů. A to nejsou ojedinělé případy. Tisíce lidí již se přesvědčila, jak rychle a efektivně můžete spalovat tuk.

žádné komentáře | přidat komentář